Brev:
Mit barn vil ikke spise fast føde
13. april 2015
Alder:
7 mdr.
Mit barn vil ikke spise fast føde
Hej Helen
Min søn er nu 7 mdr og 14 dage og er så småt ved at starte i dagpleje, men han vil bestemt ikke spise andet end hans mælk på flaske. Hans historie er lidt lang, men skal prøve at gøre den kort.
Amningen gik godt de første 2 mdr så gad han ikke at spise ved mig mere og hver dag var en kamp indtil vores SHP sagde vi skulle give ham flaske. Det gik os godt men så var der bøvl med maven, han kom på lactulose og det virkede ikke rigtig så synes hun at vi skulle give ham Pepticate da han har risiko for allergi. Herefter gik det også rigtig godt men maven gik i stå igen og så startede vi op på movicol så gik det bedre i et stykke tid.
Vi fortsatte med Pepticate til han var 6 mdr og snakkede med både læger og andre sundhedsplejersker og vi blev først her klar over at han ikke behøvede Pepticate men at movicol dosis bare skulle være mere så det fungerede i hans mave.
Nu kører det bare godt, han får Arla 1 og det movicol der skal til for at maven ikke er i idu.
MEN igennem de sidste 2-3 mdr har jeg forsøgt at give mit lille pus mad. Og jeg har prøvet alt. Jeg har lavet lækker grød retter med forskellige smage, han har fået købe mad af forskellig art. Intet vil han have. Han elsker dog at gumle på en kold agurk og melon.
Hvad kan jeg prøve at give ham for at han synes om fast føde?
Skal jeg bare være helt rolig og sige det kommer når det kommer eller skal jeg fortsætte med at prøve til?
Jeg synes jo også det er lidt af et arbejde for vores dagplejemor at lave alle de flasker til ham hele tiden men er det ok at sende ham afsted sådan?
Han er nemlig småtspisende så han spiser ca 2 gange pr. gang. I alt spiser han mellem 750-850 ml pr. dag.
Har du et råd til der kan kick starte dette så hverdagen for os som familie kan blive mere spændende end at lave flasker hele tiden??
Med venlig hilsen
Zanne